2011. április 13., szerda

Medvehagymás csirkemell


Ez volt a hétvégi ebédünk. Sokan nem szeretik a medvehagymát, én imádom, ezért elég sok ételhez felhasználom. Aki nem szereti a medvehagymát készítheti sonkával, vagy párolt gombával, vagy ami éppen eszébe jut. Ezt a tekercset a barátnőmnél ettem, a recept tőle származik, most én is kipróbáltam. Mint általában nálam lenni szokott, törekszem arra, hogy ne csak finom, de gyorsan és egyszerűen elkészíthető legyen az étel, no, nem ijedek meg a bonyolultabb összeállításoktól sem, de a jelenlegi rohanó világban, a gyorsan elkészíthetőt kedveli mindenki. Ez a recept is praktikus, tetszett a sütési folyamata, első hallásra furcsának hangzott, de valóban percek alatt kisülnek. Mindenkinek ízlett!

Hozzávalók:
  • csirkemell filé (mennyisége igény és személyfüggő)
  • egy csokor medvehagyma
  • bármilyen kemény sajt
  • só, őrölt bors
  • alufólia
  • olaj a sütéshez.
A csirkemellekből, vékony szeleteket vágtam, majd egyik oldalát kiklopfoltam. Amikor minden szelettel  végeztem, sóztam, borsóztam. Az alufóliából nagyobb darabokat téptem, erre fektettem egy szelet húst, erre terítettem a medvehagymát,( izgalmamban, felaprítottam, közben egészben kellett volna hagyni!) egy csík sajtot, és szorosan feltekertem. A két végét szorosan megcsavartam, mint a szaloncukrot,  és így folytattam a többivel is. Fontos, hogy szorosan becsavarjuk, hogy a töltelék ne folyón ki.  A tekercseket, hűtőben pihentettem, amikor megérkeztek a vendégek vettem csak elő sütni. Kisebb, de mély lábosban, félig öntöttem az olajat, majd jól felforrósítottam, 2 -3 tekercset alufóliástól óvatosan beleeresztettem és öt perc alatt kisütöttem. Amikor minden tekercs megsült, és a levest is elfogyasztottuk, akkor bontottam csak ki őket, addig is melegen tartotta a fólia. Kívül pirosra sült, belül illatos és zamatos volt. Köretnek, párolt rizses-vegyes zöldséges  tálaltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése