2011. február 19., szombat

Sertéstekercs feketeribizli mártással


A hús recept a Nővéremtől származik. Nála ettem egy alkalommal, azóta én is itthon sűrűn elkészítem. Azért nagyon praktikus, mert előre elkészíthető, csak bedobom a sütőbe és megsütöm (még jót is tesz neki ha áll, mert összeérnek az ízek) Ez most is így történt, színházba voltunk, odakészítettem, amikor hazajöttem csak alágyújtottam, más dolgom nem is volt csak a mártással. Ha kihűl,  szépen szeletelhető és hidegtálon is jól mutat, persze nagyon finom is. Ha melegen esszük, többnyire valamilyen mártást adok mellé, most ribizliset. Erdélyieknek mondom, ha valaki nem tudná, a dagadó itt flejka, időbe telt amíg rájöttem a hentesnél mire is mondják!

Hozzávalók:
  • 1 kg. sertés dagadó 
  • 5 cikk fokhagyma
  • só, bors, pirospaprika
  • 1 fej hagyma
  • olaj.
Szószhoz:
  • 25 dkg. fekete vagy piros ribizli, ami lehet fagyasztott, vagy befőtt
  • 1 kis fej hagyma
  • 1 evőkanál liszt
  • 5 dkg. vaj
  • 1 dl. vörösbor
  • szegfűszeg, fahéj, cukor, só.
A sertés dagadót kettévágom úgy, hogy egy  kiterítve, egy nagy téglalapot kapjak, majd mindkét oldalát bedörzsölöm sóval.  A zúzott fokhagymára öntök 2 evőkanálnyi olajat, megszórom pirospaprikával, őrölt borssal, és ezzel a keverékkel bekenem a kiterített húst.Szorosan feltekerem, cérnával megkötözöm, tűzálló tálba helyezem. Meglocsolom még egy kevés olajjal, és öntök rá 1, 5 dl vizet. A megpucolt hagymát teleszurkálom szegfűszeggel ( a fenti képen látszik) ezt a hús mellé dobom. Alufóliával lefedve, 200 fokon 50 percig párolom, majd leveszem a fóliát és szép pirosra sütöm. Ez utóbbit akkor szoktam csinálni, ha hidegtálra készül.
Hagyom 10 percig állni, eltávolítom a cérnát, felszeletelem. Krumplipürével tálalom.

Szósz: A hagymát lereszelem, a vajon megpirítom, rászórom a lisztet, ráöntöm a bort, beleszórom a szegfűszeget, fahéjat és hagyom lassú tűzön amíg felforr. Ezután kerül bele a ribizli, a cukor és  ízlés szerint só, együtt még főzöm 10 - 15 percig. Eltávolítom a fűszereket, és forrón a húsra - krumplira öntöm.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése